Segera...segera...


Salam buat sahabat2 Ummi...

Hari ni agak lambat Ummi buat entry ekk...Sebenaqnya Ummi nak post la lunch Ummi tadi..tp rasa cam dah lewat..Untuk tak menghampakan semua,..Ummi rajin2kan diri buat entry ni gak...Hari ni Ummi malas nak masak...rasa cam renyah ja...So Ummi pikiaq2...Ummi masak pakai yg segera lah senang,..cepat dan mudah..ringkas jugak..Lunch Ummi hari ni adalah seperti kat bwh ye..


Bahan2nya:



Perencah Rendang Merah Madinah (brand :Iman).Nak masak ikut seperti arahan yg ada kat belakang.



Sebelah ekor ayam yg digoreng tanpa garing.Goreng dulu ayam ni sebelum tumis perencah di atas.



Santan,bawang besar dan daun sup/daun bwg (sebagai hiasan).Setelah kuahnya dah garing dan harum.,masukkan ayam tadi dan santan.Kemudian masak sehingga pekat.Last letak hirisan bwg besar dan daun sup/daun bwg sebagai hiasan.



Hasilnya:




Inilah rupa Rendang Merah Madinah.
Rasanya seperti kari mamak kat kedai nasi kandaq pun ado...mcm mkn nasi kandaq la plak..

Comments

  1. uikss ada ke perencah tu? tak pernah dgr pun kak..
    erm bleh try ar pasni...

    ReplyDelete
  2. ju,..cuba jgn tak cuba...perencah tu keluaran org melayu..sekarang ni byk dah dijual di kedai2..

    ReplyDelete
  3. sedapnya ummi...mcm sedap ler...

    ReplyDelete
  4. to mytrajet,...mmg sedap pon,..w/pun perencah segera tp kalau pandai menambah skit2 lg sedap....perencah tu basenye saja..try la...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kerabu sardin pembuka selera..

Homemade mulberry kordial...

Petang tadi pekena pengat pisang..