Duri oh duri...


Ketemu lagi..

Tadi ptg Ummi dan En.Hubby bawa Mak ngan Ayah pi makan mee kuah ketam kat pekan Kulim...Mak Ummi teringin nak makan mee kuah ni...sbb Pak sedara Ummi pernah cerita kat Mak Ummi yg mee kuah kat kedai ni sedap...Yang ruginya plak Ummi terlupa nak snap gambaq kedai ni..Soory la yek...Kedai ni letak kat pekan Kulim dekat ngan Restoran nasi ayam periuk besar...tepi ja ngan traffic light,..Sedaap...ramai org pi mkn kat sana...sampai kena tunggu meja kosong la...Makan mee,...ngan ayaq nyoq plak..emmm sedap giler...
Lepas mkn ...mak ngan Ayah nak blk terus SP...Jadi lps tu...apalagi anak Ummi ada bersuara nak mkn durian...Maka utk tdk menghampakan permintaan anak Ummi,..En Hubby pun bersusahlah dirinya mencari buah durian...Cari punya cari durian kat Padang Serai gak la kami beli...Jual kat tepi jln ja...Durian kampung....eemmm harummmnya..

Ini lah buah durian bg yg tak kenal...hehehe....sebenaqnya bukan buah camni yg Ummi beli...terlupa la plak nak snap gambaq durian yg belum dikopek yg Ummi beli tadi..




Ini buah sebenaq yg Ummi beli setelah dikopek...isinya tak kuning sbb buah ni buah durian isi susu,...itulah yg pakcik durian tu ckp...





Ermmm sedaappp..




Ummi beli lbh kurang 10 biji...tapi tak habis semua...Jadi En.Hubby suggest..yg lebih tu buat kuah durian makan ngan pulut...Tengoklah esok...mungkin Ummi tanak pulut mkn ngan kuah durian..




Tengoklah tu...dah habis makan...sepah2 saja...



Comments

Popular posts from this blog

Petang tadi pekena pengat pisang..

Homemade mulberry kordial...

Kerabu sardin pembuka selera..