Apa Ummi makan tadi..????


Salam sahabat2 Ummi....

Ok ka hari Ahad ni...Bagi yg tak berkerja hari ni..tentulah syok kan...syok sebab dok di umah..tp cam Ummi ni mmg hari2 dok di umah..jadi tak heran lah sangat kan...Hari ni Ummi sakit gigi...jadi malas la nak masak yg spesel2 buat semua yg ada kat umah Ummi hari ni...Ummi dah set dah...hari ni Ummi nak buat nasi goreng dah la...memandangkan gigi tak berapa sihat...jadi menu tu lah yg rasanya yg mampu Ummi sediakan..Nasib baik la..En Hubby tak kisah...janji kenyang katanya...Alhamdulillah ..En Hubby ni tak cerewet orgnya...kasi la makan apa pun...bantai aja..
Tentu menu sahabat2 hari sedap2 kan...syoknya kalau tak sakit gigi...makan apa pun sedappp aja...Gigi Ummi ni dah lama dah sakit tapi takut nak cabut gigi...hehehe...kat anak pandai marah..kalau sakit gigi...ni bila dah Ummi sakit gigi...padan muka...Nasib baik En Hubby yg baik hati bersusah payah pi beli ubat sakit gigi kat farmasi...Ni Ummi dah makan dah ubat tu...rasa kurang la skit....insyaAllah tak sakit lagi kut....(beragan la Ummi ...selagi tak cabut selagi tu lah gigi tu akan sakit...ermmm...hhuaa tak mau cabut...takooott....:()
Nak tengok dak nasi goreng Ummi yang Ummi kasi nama nasi goreng udang versi Ummi sakit gigi...ha..ha..ha...Nasi goreng ni sapa pun boleh buat...anak jiran Ummi kat sebelah tu pun pandai buat....credit to Puan Rozita..anaknya pandai buat nasi goreng...Ok la lihatla apa yg Ummi makan hari ni...
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
Jeng2.....here presented nasi goreng udang versi Ummi sakit gigi..





Bahan2 nak buatnya senang ja...kalau pandai buat nasi goreng...buat la versi apa pun jadi la jugak nasi goreng tu...Nasi goreng ni taruk ja sambal belacan belen ,udang besar,telur...jadilah ia....

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kerabu sardin pembuka selera..

Homemade mulberry kordial...

Petang tadi pekena pengat pisang..