Bercanda di depan rumah...


Salam semua,...

Buat apa petang2....Ummi plak biasalah,..petang2 mesti ada kat depan umah...anak2 Ummi mesti keluaq punya...Kalau tak bagi keluaq,..rasa2nya tak boleh nak pikiaq kot depa ni..Apa2 pun anak2 Ummi mesti nak main lah di waktu petang....Anak2 hero Ummi mesti main bola ja di padang,..tp tak apalah sebab padang pun betoi2 depan umah Ummi,..Adik Damia plak mesti nak naik basikal.....walaupun tak pandai kayuh,..baru merangkak2 mengayuh...tp berusahakan diri ni mengajak Ummi keluaq dok di luaq,...Kadang2 Ummi malas gak nak keluaq,..tp anak punya pasal ...keluaq la jugak..



Inilah Damia ngan basikalnya,..Kalau dia malas nak kayuh...maka Ummilah menjadi mangsa menolaknya...



Inilah aktiviti anak2 hero Ummi..Bermain bola di padang...



Cuba lihat yg tgh cekak pinggang tu,...Danish la tu...lps balik sekolah ja pukul 6.30ptg terus pi main bola...tak dan2 nak buang seluaq sekolah dah tu...Danish ni kalau main bola mesti jadi goal keeper...



Tengokla Damia ni,..susah kalau diajak masuk umah...



Macam tu la jugak ngan abang2 Damia,..suruh masuk umah ja,..ada2 ja lagi yg nak disembang di tepi umah....

Comments

  1. budak2 ni masa kecik kena bagi diorang main puas2.. betul tak akak?

    ini umur baru 5 tahun dah hantar p kelas piano.. huhu

    ReplyDelete
  2. betul tu hapiz,...ummi mesti bagi depa main tiap2 ptg....budak2 ni kalau tak bg tak boleh nnti otak anak tak berkembang,...main ni pun boleh sihatkan tubuh bdn...baru la cergas,..nak belajaq pun senang

    ReplyDelete
  3. ummi awat tak amek gambaq danish ngan basikal baru dia?hehehhe.....jelesnya tgk depa main...kalo acu ada leh main badminton ngan danish n faris...hhuh

    ReplyDelete
  4. nanti ummi ambik gambaq danish ngan beskal baru dia...acu jeles la tu...bukan masa acu la nak main...acu kena kheja..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kerabu sardin pembuka selera..

Homemade mulberry kordial...

Petang tadi pekena pengat pisang..