Kerabu sardin pembuka selera..


Salam Jumaat,....

Hari tu Ummi ada janji nak tunjukkan macam mana rupanya kerabu sardin...Jadi untuk tak menghampakan semua,...Ummi ada sediakan kerabu tu utk makan tgh hari tadi...Kerabu sardin ni mmg sonang sesangat nak buat ...sedap pun sedap,..berkhasiat lagi ye...Bagi sesiapa yg suka makan ulam2an macam Ummi ni,..tak salah la pilih dish ni sebagai menu lunch anda...Kerabu sardin ni mmg kena ltk ulam2an la...tak kira la ulam apa jenis pun yg anda nak ltk...ltk la...berapa jenis pun tak apa selagi ikut selera anda..Kat bawah ni jenguk2 la mcm mana nak buat ye...Sekali dah buat mesti nak buat lagi...Kalau Ummi..... suka makan kerabu ni ngan nasi ja..macam makan nasi kerabu...kalau tak caya try buat tgk...



Inilah ulam2an yg Ummi guna utk kerabu sardin..
Ada ulam selom,ulam raja,bunga kantan ngan bawang besar.




Ulam2an tu basuh bersih2.Kemudian hiris halus2 macm gambar diatas.Sardin dilenyek2.Ltk sedikit garam.Nak pedas ltklah hirisan cili padi.Lepas tu gaulkan sardin lenyek tadi bersama2 ngan hirisan ulam dan cili padi .Gaul sampai sebati.Perah limau kasturi tadi dan gaul.Limau tu kalau nak ltk siap2 kat sardin lenyek tadi pun boleh gak.




Nah...ini lah hasilnya...Cuba lah ye,,..

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Homemade mulberry kordial...

Petang tadi pekena pengat pisang..