Pokok Mulberry Ummi berbuah lagi.....


Salam,..

Buat tatapan sahabat2 Ummi,..pokok mulberry ni pernah Ummi postkan entrynya dulu....Kali ni Ummi nak kasi semua tgk ,..pokok ni berbuah lebat lagi...kali ni agak besar skit buahnya...


Tengok tu,...banyaknya buah..Sejak2 Ummi rajin cantas ranting2nya,..dan kebelakangan ni rajin pulak hujan,...hasilnya amat membanggakan..


Tu dia buahnya...Ummi tak pandai la nak snap pic ni sepenuhnya utk nak bagi nampak buahnya keseluruhan pokok...tp macam ni jadilah...Nampak kan buah2nya...


Ni gambar yg paling dekat Ummi snap kat buah tu..


Buat sesiapa yg tak pernah tengok/lihat buah ni...ushar2 la kat sini...


Comments

  1. salam ummi..

    rasa buahnya cam mana ek??

    ReplyDelete
  2. Yat:rasa buahnya masam2,..kalau betul2 masak,..kalernya merah kehitaman dan rasanya masam2 manis...buah ni boleh besaq lagi tp tak lah sebesar strawbery..banyak khasiat pokok ni..cuba baca n3 ummi yg dulu pasal pokok ni...

    ReplyDelete
  3. jarang la nmpk buah ni..boleh buat mkn rupenye

    ReplyDelete
  4. sesiapa yang ada byk pokok malberi, saya ingin membeli keratannya saiz jari kelingking hingga besar saiz ibu jari, panjang 12 inci, sesiapa yang ada sila inform kat saya 0192272127 atau layari blog http://mulberrymalaysia.blogspot.com atau http://integratedfarm.blogspot.com

    tq
    hisham

    ReplyDelete
  5. Salam kak ummi saya dah lama cari pokok mulberi mesia ni saja memang saya suka tanam pokok apalagi pokok yang jarang orang tanam. Minat sgt la kak ummi. Leh tak saya nak beli dalam 4, 5 ranting. tapi saya kat kuantan..hehehe idup ke dia kalau pos..ke x penah di buat org...huhuhu apepun reply saye ye trima kasih.
    sinarmaiya@yahoo.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petang tadi pekena pengat pisang..

Homemade mulberry kordial...

Kerabu sardin pembuka selera..