Jom shoruuu....





Hari ni Ummi and family makan simple ja...tak la sedap tara mana tapi boleh la nak makan...lagipun salah satu hobi Ummi ni mmg cooking...hari ni Ummi masak teloq dadar bermayonis,terong goreng cabai ngan kari sardin...emmm bagi Ummi sekeluarga...menu ni kira pergh...sedaaap...simple ja..Sardin selalu sgt kita masak sambal tunis ...tp ummi belajaq dr Mak Ummi..buat gulai la plak...buat mcm stail mamak...menjilat jari..boleh gak makan ngan roti atau roti jala...Sardin ni mmg salah satu favourite Ummi walaupun dengaq sardine tu mcm malas ja nak masak kan...tp kita bleh pelbagaikannya..mvm2 kita bleh masak dgn menggunakan sardin...kerabu sardin,..besa dengaq...tak pa2..nnti Ummi tunjuk plak ropa Kerabu sardin...skali dah coba mesti nak rasa lagi..Nak buat gulai Sardin (org Kedah Sebut)ni...mcm gak kita buat gulai ikan gak cuma kita buatla stail mamak yg byk pakai ayaq asam,..kurangkan santan...
ok la...Ummi rasa ptg ni nak try la buat lepat labu la plak...baru ambik resepi dr sil...nak try ..jadi kot...
ok nnti ketemu lagi...

Comments

Popular posts from this blog

Kerabu sardin pembuka selera..

Homemade mulberry kordial...

Petang tadi pekena pengat pisang..