Apa.?? masin...


Salam,..

Masin????Adakah anda pernah masak termasin....Emm,...Ummi pun pernah alami keadaan macam ni..Ummi rasa sudah tentu sahabat2 Ummi juga pernah alami keadaan ini kan??..Camna ya nak buang rasa masin tu dlm masakan kita ya....Ada caranya..ni Ummi nak kongsi la petua ngan semua...Senang ja,..kalau kita masak ,..tiba2 kita terletak garam banyak...masin la jadinya,...oleh itu masukkan beberapa ketul ubi kentang yang dibuang kulitnya ke dalam masakan yg sedang dimasak ..masak bersama masakan tadi sehingga ubi tu empuk...InsyaAllah,ubi tu akan serap kemasinan masakan tadi...
Sebelum ni Ummi pun tak tau..bila baca buku,...ada petua camni dan Ummi pun try..Yaa..menjadi rupanya...
Oleh tu jgn la sahabat2 Ummi susah hati kalau masakan yg tgh masak tu masin berdengung...
Bila dah masin tu...jgn la plak pi tambah lagi gula...nanti masakan tu jadi laaagi tak sedap.....ingat tu...

Comments

Popular posts from this blog

Kerabu sardin pembuka selera..

Homemade mulberry kordial...

Petang tadi pekena pengat pisang..