Maggie goreng Ummi is our dinner tonite...


Salam,..yuuhhuuuu...

Hari ni kiranya hari paling malas bagi Ummi...bukan lagi malas tahap gaban dah ni...dah jadi transformer pun ado.....malas bebenor..tak tau pasai apa....letih pun ado.....
Walaupun Ummi ni kerja kat umah aja a.k.a housewife,...keletihan dan kestressan pun ado jugak tau...jgn ingat org yg berkerjaya aja boleh lotih,...den pun samo lotih yo....
Tgh hari tadi,..nasib baik En.Hubby ada gotong royong kat surau,...jd lunch dia kat suraulah..anak2 pun camtu gak....Ummi ngan Damia makanlah apa yg ada kat umah ni....Ntah la...kenapa letih sesgt...tak bermaya plak tu...nak kata dtg bulan...aihhh tak sampai masanya lagi...Ummi rasa mungkin,..minggu lalu Ummi begitu sibok kot ngan aktiviti anak2....kalau sorang anak 3x ke sekolah...cuba bygkan kalau 2 org anak...tambah2 anak Ummi sorang sekolah pagi ,..sorang lagi sekolah ptg...ermm mana masanya ke KAFA la,..sekolah la,..mengajilah...pagi ptg mmg adalah rutin menjadi supir anak2...Si Faris plak seminggunya mmg full schedule....fuhhhh...exhausted sungguh...
Berbalik cerita hari ni,...lunch hari ni kiranya Ummi gantung kualilah..maka dinnernya kena la buat,..kang anak nak makan apa plak...pity them....Jadi Ummi buat mee goreng ala2 Ummi punya style lah....


Maggie goreng Ummi



Mudah aja,..maggie direbus dan ditos..Tumis bwg putih dlm 2 ulas,..kemudian tumis cili kisar..masak sampai garing,.lepas tu masukkan skit sos tiram,sos tomato,sos cili dan kicap manis.Kemudian ltkkan garam dan masukkan isi ayam,udang,fish ball ngan cendawan butang.Masak seketika..Bila cili dah masak,..last letakkan maggie yg dicelur tadi ngan taugeh.Gaul kesemuanya,..Kalau suka ltk telur pun boleh...Taraa..siap dimakan...

Comments

Popular posts from this blog

Kerabu sardin pembuka selera..

Homemade mulberry kordial...

Petang tadi pekena pengat pisang..