Teratai ummi sudah mekar...


Assalam...

Bunga teratai ummi dah mekar....mekar di mana ye...mestilah di taman mini ummi.....Sudah lebih kurang 2 bulan yg lalu ummi beli pokok teratai ni....sebelum ni mcm hidup segan mati tak mahu aja pokok ni...sebabnya ummi letak dlm kolam ikan yg agak teduh tempatnya....
Ermm masa tu rasa sedih sgt...tak tahu puncanya....so ummi tukarkan tempatnya ke kolam yg mmg ummi ltk tgh2 tmn....cahaya matahari mmg sampailah kat situ....Alhamdulillah tak lama lps tu..timbullah flower bud....hoorayyyy..happy sgt..sebab pokok teratai ummi dah nak berbunga.....
Ooohhh baru ummi tau..rupa2nya pokok teratai ni mmg nak cahaya matahari yg terik.......betoi jugakkann...cer kita tgk pokok teratai yg ada kat kolam2..semuanya terdedah kpd cahaya matahari kann....



bunga teratai kaler ungu lagii......kecik je bunganya...



nampak tu ada lagi flower bud yg timbul...maknanya ada lagilah bunganya...



mini kolam ummi..tgh2 mini garden ummi...jgn risau..tak ada jentik2 sebab ummi ada ltkkan ikan guppie kat dlmnya....love guppies...



terpancar kejelitaannya..hehehe...



bangganya ia mekar ....nnti ummi nak cari kaler lain la plak....



Comments

  1. cantiknya umii..dalam pasu pun ok jugak ek..

    ReplyDelete
  2. Alin marini:ok jugak..sbb yg jual ni pun mmg dlm pasu..tp kena ada airlah ye..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petang tadi pekena pengat pisang..

Homemade mulberry kordial...

Kerabu sardin pembuka selera..