Kesian,..ada org tu demam hari ni....


Salam,..

Hari ni ada org demam la kat umah Ummi ni...Kesian,..si anak ngan si ayah....Sorang tu demam panas dan sorang tu demam selesema....Jadi hari ni melayan karenah org demam la..huhuhu....Damia ni mmg demam dr semalam lagi...tak kebah2...Yg si ayah plak asyik bersin dr blk keja semalam sampai hari ni....Ummi takut benda lain yg tak diingini ,..lebih baik bawa 2 org ini ke klinik...Awal2 pagi lagi kami dah ke klinik....Ingatkan kami la org yg paling awal,..rupa2nya ada lagi org lebih awal dtg ke klinik..hahaha....Jadi kena menunggu la ye.....
Sudah menjadi kebiasaan,..si Damia ni selagi tak ke klinik,..selagi tu lah demam dia tak kebah2...balik aja dr klinik,..ermmm berpeluh2 badan.....dah sihat plak...Damia ni mmg sengaja tau,...mesti kena ke klinik jugak,...baru boleh baik..Yg penting bukan masalah duitnya tp kesihatannya ,...betul tak????
Bila dah demam ,selera makan pun tak adalah kan....????sapa pun kalau dah demam mesti tak berselera nak makan,..termasuklah anak Ummi ni ,..Damia,...Dah dkt 2 hari Damia makan main2 aja,...mungkin sebab sakit tekak kot,...tak pun mulut rasa pahit kan...Oleh sebab itu,...En Hubby cadang baik Ummi buat sup ayam utk makan lunch tadi.....berkhasiat dan biar cepat sembuh....
Yaa...idea yg baik sekali,..hari ni Ummi takyah nak memikior apa yg patut dimasak kan....menu telah tersedia direquest,,..hahahaha...



Sup Ayam Ummi,..Ummi ltk batang seleri ngan tomato buat penambah selera dan seri sup ini...



Sambal ikan bilis garing,...Makan nasi ngan sup diltk plak sambal ni,..pergh..berpeluh2 jadinya...


Cendawan goreng tepung,...ni buat utk anak2 yg 2 org tu...suka sgt ngan cendawan goreng ni...diratah sahaja atau dicicah sos...ermmm sedaapp

Comments

Popular posts from this blog

Petang tadi pekena pengat pisang..

Homemade mulberry kordial...

Kerabu sardin pembuka selera..